ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Ευκολία πρόσβασης:
- Παροχή έκδοσης απλού κειμένου (χωρίς πλαίσια, πίνακες ή εικόνες) ώστε να υπάρχει δυνατότητα χρήσης της πλτφόρμας από άτομα με ειδικές ανάγκες.
Oρισμένες οδηγίες αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης στο περιεχόμενο αναφέρονται στη συνέχεια:
- Διαχωρισμός δόμησης του περιεχομένου από τον τρόπο παρουσίασης του.
- Δημιουργία λειτουργικού περιεχομένου, ακόμα και όταν ο χρήστης έχει προβλήματα όρασης ή/και ακοής.
- Δημιουργία περιεχομένου το οποίο ανεξάρτητο του υποκείμενου υλικού (hardware).
- Δημιουργία ευκολονόητου περιεχομένου με χρήση απλής και καθαρής γλώσσας.
- Παροχή κατανοητών μηχανισμών πλοήγησης μέσα στο περιεχόμενο.
- Δυνατότητα χρήσης σελιδοδείκτη:
- Δυνατότητα χρήσης σελιδοδεικτών (bookmarks), η οποία περιλαμβάνει και τη δημιουργία, εμφάνιση, διαχείριση και ανανέωση των σελιδοδεικτών.
- Δυνατότητα ενσωμάτωσης πολυμεσικής πληροφορίας:
- Η υποστήριξη ενσωμάτωσης πολυμεσικής πληροφορίας περιλαμβάνει αρχεία εικόνων, ήχου, video, VRML, κ.λ.π.
Ασφάλεια:
- Υποστήριξη διαδικασίας αυθεντικοποίησης χρήστη (βασιζόμενη σε χρήση password και username).
- Υποστήριξη διαφορετικών προνομίων.
- Υποστήριξη ασφαλών συναλλαγών στο Web.
- Εγγύηση ασφάλειας του κώδικα που κατεβάζει (κάνει download) ο χρήστης.
Ασύγχρονη επικοινωνία:
- Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
- Υποστήριξη ασύγχρονης επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευομένων και του διδάσκοντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
- Πίνακας Ανακοινώσεων
- Υποστήριξη ανταλλαγής αρχείων και απλού κειμένου, μέσω μιας υπηρεσίας πίνακα ανακοινώσεων (Bulletin Board Service).
-
- Newsgroups
Υποστήριξη δημιουργίας ομάδων συζήτησης σε συγκεκριμένα θέματα.
Σύγχρονη επικοινωνία:
- Συνομιλία (chat)
- Η δυνατότητα συνομιλίας περιλαμβάνει εργαλεία όπωως το Internet Relay Chat (IRC) ή άλλα παρόμοια εργαλεία σύγχρονης συνομιλίας γραπτού κειμένου.
- Συνομιλία φωνής (voice chat)
- Η συνομιλία φωνής δίνει τη δυνατότητα σε δύο ή περισσότερους να επικοινωνήσουν μέσω συνδιάσκεψης φωνής (audioconference), πάνω από μια Internet σύνδεση σε πραγματικό χρόνο.
- Whiteboard
- Η ύπαρξη whiteboard περιλαμβάνει τη δυνατότητα χρήσης ενός κοινού, διαμοιραζόμενου παραθύρου κειμένου, καθώς επίσης και την υποστήριξη από κοινού σχεδίασης.
- Από κοινού χρήση εφαρμογών
- Ενώ η εφαρμογή "τρέχει" στο μηχάνημα ενός χρήστη, πραγματοποιείται διαμοιρασμός του παραθύρου της εφαρμογής στο Web με άλλους χρήστες. Σε κάποιες περιπτώσεις υποστηρίζεται και μεταφορά του ελέγχου της εφαρμογής στους απομακρυσμένους χρήστες.
- Εικονικός κοινός χώρος (virtual space)
- Δυνατότητα "συνάντησης" σε κάποιο εικονικό κοινό χώρο, όπως τα MOOs, MUDs, και τα εικονικά δωμάτια συναντήσεων.
- Ομαδική περιήγηση στο Web
- Η ομαδική περιήγηση στο Web πραγματοποιείται μέσω ενός προγράμματος περιήγησης το οποιο διαμοιράζεται μεταξύ των συμμετεχόντων στην ομάδα και περιλαμβάνει δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ των συμμετεχόντων.
- Tηλεδιάσκεψη (με χρήση βίντεο)
- Η τηλεδιάσκεψη με χρήση βίντεο περιλαμβάνει τη μετάδοση εικόνας βίντεο από και σε όσους χρήστες έχουν την ανάλογη υποδομή.
Εργαλεία μαθησιακής διαδικασίας
- Αυτο-αξιολόγηση
- Δυνατότητα αυτο-αξιολόγησης του εκπαιδευόμενου μέσω επίλυσης πρακτικών κουίζ καθώς επίσης και με τη χρήση ερωτηματολογίων αξιολόγησης, τα οποία μπορεί να υποστηρίζονται online ή offline.
- Παρακολούθηση προόδου
- Η παρακολούθηση προόδου παρέχει στον εκπαιδεύομενο κάποια εργαλεία παρακολούθησης και καταγραφής της πορείας του στην παρακολούθηση των μαθημάτων και των επιδόσεών του.
- Εργαλείο αναζήτησης
- Δυνατότητα αναζήτησης μαθησιακού υλικού πέρα από το συγκεκριμένο το οποίο προσφέρεται στα πλαίσια του μαθήματος.
- Παρακίνηση εκπαιδεύομενου
- Η παρακίνηση του εκπαιδευόμενου περιλαμβάνει εργαλεία που παρέχουν βοήθεια και ενθάρρυνση στο χρήστη να ξεπεράσει δυσκολίες απόδοσής του.
- Δυνατότητα μελέτης
- Ύπαρξη εργαλείων υποστήριξης αποδοτικών πρακτικών μελέτης.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ